miercuri, 29 august 2012

TIMPUL LIBER





Am sa va scriu o poveste ce am gasit-o pe internet si ar trebui sa ne faca sa ne gandim mai bine cum ne petrecem timpul liber si cat timp petrecem alaturi de cei dragi.


Tatal ajunge acasa rupt de oboseala dupa o zi în care nu a avut timp nici sa respire… Cu voce timida si cu ochii plini de asteptare, micutul isi priveste tatal si il intreaba:

- Taticule, cat castigi pe ora?
Tatal, preocupat si cu un zambet sever, raspunde:
- Fiule, aceste lucruri nu te privesc pe tine. Sunt foarte obosit, nu ma mai deranja, te rog!
Copilul insista:
- Dar, taticule, spune-mi cat castigi pe ora?!
Reactia tatalui este la fel de severa, dar totusi, ca sa fie lasat in pace, raspunde:
- Cinci dolari.
Atunci copilul il intreaba:
- Tata, poti sa-mi dai doi dolari, te rog?
Enervat de aceasta intrebare, tatal ii raspunde cu voce taioasa:
- De asta ai vrut sa stii cat castig pe ora? Du-te in camera ta si culca-te, ca trebuia deja sa dormi! Si sa nu ma mai deranjezi… baiat profitor ce esti!…  
*******

Putin mai tarziu, stand ingandurat in fata televizorului, tatal reflecta putin la discutia cu baiatul sau si realizeaza ca a fost prea dur cu el. Se gandeste ca poate cel mic are nevoie de bani sa cumpere ceva de mare interes pentru el si-si face mustrari de constiinta ca l-a repezit. Se ridica si pleaca spre camera copilului, deschide usa usor, baga capul si vede ca cel mic inca nu a adormit. Intra in camera si il intreaba cu voce scazuta:
- Dormi, fiule?
- Nu, tata…
- Uite, fiule, ai aici cei doi dolari pe care i-ai cerut…
Baiatul intinse manutele si lua banii si, luminandu-se la fata, spuse:
- Multumesc, taticule! Si bagand manuta sub pernuta mai scose trei dolari si ii spuse tatalui sau:
- Taticule, acum sunt fericit… am deja cinci dolari.
- Bine, fiule. Acum, spune-mi pentru ce aveai nevoie de bani? il intreba tatal curios.
Copilul raspunse, cu ochii stralucitori:


- Taticule, ai putea sa-mi VINZI o ora din timpul tau?
In urma acestei povestiri am stat si m-am gandit si eu mai bine pe ce pierdem timpul.

Si cum imi place sa fac calcule, am stat si am facut cateva socoteli si am aproximat o medie zilnica minima de:

8 ore de somn
1 ora petrecuta in baie
30 minute asteptand (autobuz, la coada la magazin,etc)
30 minute curatenie (sters praf, spalat vase etc…)
30 minute pregatind mancarea
20 min/zi la semafoare (asta daca esti un caz fericit J )
40 min/zi drum catre munca/casa (iarasi, daca esti un caz fericit)
1,5 ora pe zi pentru citit emailuri/facebook/blog (iarasi am pus un minim)

Deci avem un total de 13 ore pe zi, asta fara sa muncim. Daca mai muncim cu program de 8 ore deja avem 21 de ore pe zi.

Presupunand ca ne incadram in o medie a sperantei de viata de 70 de ani .

Aici voi lua exemplul meu…am aproape 30 ani…deci mai imi raman inca 40 de ani… Presupunand ca imi place ceea ce fac la locul de munca, si nu il voi mai schimba (poate pentru a lucra pe cont propriu) si conform statisticei de mai sus, mai am 40 de ani de viata*365zile*3ore libere pe zi=43.800 ore.

Deci eu mai am 43.800 ore timp liber (adica 5 ani) pe care sa ii petrec asa cum doresc..Infricosator,nu?

Poate ca totusi ar trebui sa imi gestionez mai bine timpul, poate ca ar trebui sa ma bucur mereu si sa traim fiecare clipa (cand stam la semafor, pe drum, la coada, etc) sau poate trebuie doar sa imi schimb stilul de viata.

Acum, ca tema de casa, incercati sa va ganditi si cu cat va vindeti 1/3 din viata….  (adica 8 ore din 24 pe care le munciti) si apoi trageti singuri concluziile daca e cazul sa schimbati ceva…si aici nu ma refer doar la salariu, ci si la cat de mult va place ceea ce faceti.

Iti multumesc cititorule pentru ca mi-ai acordat timpul tau pretios!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu