marți, 28 august 2012

Turist in Romania -partea I-



-4 decembrie 2011 - Mos Nicolae mi-a adus cadou o vacanta de o saptamana in Romania impreuna cu sotia. Dupa ce ne-am pregatit bagajul am plecat spre aeroport cu masina urmand a o lasa in parcare langa aeroport. Am lasat masina iar cei de la parcare ne-au asigurat naveta catre aeroport (parcarea era cam la 1-2 km distanta de aeroport). Pe drum, avand in vedere ca nu mai fuseseram cam de 9 luni in Romania, am zis ca de data asta sa ne imaginam ca suntem doi turisti care vrem sa vedem Romania pentru prima data. Zis si facut. Ne imbarcam, dupa ce am trecut de formalitatile pentru imbarcare si decolam.

Aterizam pe Baneasa... emotii, ganduri, amintiri, parca ne coplesesc toate deodata...dar totusi...suntem TURISTI... prima impresie: o coada interminabila in aeroport pentru verificarea pasapoartelor cu niste ghisee care aduc aminte de comunism. Ne luam si bagajul de pe minuscula banda transportoare si dam sa iesim din aeroport. De aici deja incepi sa simti Romania... incep sa ne agaseze diverse persoane: "Taxi Mister?" "Taxi signore?" "Iasi?" "Bacau?" "Focsani?" "Galati?" . Reusesc sa trec cu bine diferitelor oferte propuse. Totusi sunt turist, vreau sa aterizez si sa imi caut informatii despre tara vizitata si sa simt pulsul tarii si nu sa merg cu masina. Bine ca exista Goagal pentru ca Baneasa nu auzise de punct de informatii turistice.... Afara, ma asteapta runda a doua de propuneri: taximetristii - si nu orice taximetristi...ci cei de Romania-cei agasanti, negociatori, obositori, nesimtiti,marlani,etc...(cu siguranta ca nu toti sunt la fel, dar de fiecare data m-au asteptat aceleasi categorii in aeroport). Dupa ce am aflat peste 5 preturi pana in Gara Basarab de la un taximetrist insistent, desi nu ar trebui sa existe un pret sau mai multe, ci sa dea drumul la taximetru(cu speranta ca nu e masluit) pasesc cu incredere catre statia de autobuz.(desi am fost asigurat de taximetrist ca nu exista autobuz :) ). Cumparam un bilet "electronic" cu doua calatorii si ne urcam in autobuz.

Eu de felul meu sunt putin mai paranoic cand e vorba de calatorii...nu vreau sa am probleme...deci, prima mea grija e biletul sa il "compostez". Il trec o data prin fata cititorului de cartele(pt o pers) apoi inca o data(pt a doua calatorie) apoi inca de doua ori de siguranta, apoi apas pe 2(calatori) si inca o data si repet iarasi operatiunea. In sfarsit, rasuflu usurat...SUNTEM IN SIGURANTA :))



Gara de Nord: Apare in autobuz un badea Gheorghe cu o burta imensa si cu caciula tipica de cioban de la oi si imi cere biletele... eu, usor ingamfat i le prezint (ma simteam asa bine ca am depus tot efortul de a le valida) dupa care imi spune: AMENDA! nu imi vine sa cred!!!!?! am incercat sa ii explic ca nu functioneaza aparatul, ca nu erau instructiuni nici pe aparat, nici de unde am luat biletele, nici ca nu am ce sa fac cu biletele ca nu sunt din Bucuresti, etc....nimic.....AMENDA! (si DA, inca sunt TURIST). OK, fie... ii dau pasaportul, ca deh...sunt TURIST. :) Nuuuuu! Buletinul, ca daca nu mergem la politie, ca amenda e mai mare, incepusera sa urle deja.... I-am explicat ca este un act emis de autoritatile romane, dar nu a tinut.... Intr-un final, dupa un circ de nedescris imi scrie amenda(pana la urma am prezentat buletinul). Imi da sa semnez, si ma apuc sa completez rubrica pentru obiectiunile contravenientului.

Nu!!!!!! Imi smulge din mana pixul! Acolo nu trebuie sa completez eu! Il intreb politicos, "Deci aici unde este rubrica pentru obiectiunile mele nu pot scrie? " " Nu!" Iarasi circ...pana la urma a plecat fara sa mai imi dea procesul verbal....credeam ca a renuntat,

Dupa 2 saptamani, ghiciti ce mi-a venit acasa???!??? AMENDA...

Peste doua zile plec iar....de data asta tot cu RATB :) deja am emotii :) Voi fi iarasi TURIST... :) o sa va tin la curent cu peripetiile din Romania. Eu cred ca brandul de tara al nostru ar trebui sa fie, Intra cine vrea si scapa cine poate! Am putea face un turism gen aventura, cine rezista mai mult...


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu